Kokkaa kotona kuin ammattilainen. Tervetuloa!

Rakenna tunnelma kuin ravintolassa. Tervetuloa!

Tarina-palvelu

Jos sinun pitäisi muutamalla virkkeellä kertoa kuka olet, mitä teet ja miksi, mitä sanoisit? Entä osaisitko kertoa samat seikat ymmärrettävästi ja kiinnostavasti myös yrityksesi puolesta? Miten esimerkiksi ravintola- tai palvelukonseptisi erottuu kilpailijoista? Mikä teille on tärkeää ja miten asiakkaanne siitä hyötyy? Lisätään vielä yksi kierros. Entäpä jos esittäisin nämä kysymykset kollegallesi, antaisiko hänen vastauksensa pääpiirteiltään saman kuvan erottuvuustekijöistänne?


Tarina kiteyttää olennaisen

Tarjoamme työkaluja vaikuttaviin asiakaskohtaamisiin, tarinankerrontaan markkinointiviestinnässä sekä siihen, miten erottuvuustekijät konkretisoituvat ravintolan visuaalisessa ilmeessä ja kattauksessa. Oman tarinan oivaltaminen tekee yrityksestä ja sen brändistä monin tavoin eheämmän. Kun kilpailuedut ja niiden merkitys kirkastuvat kaikille työntekijöistä asiakkaisiin, on helpompi keskittyä olennaiseen ja optimoida resursseja.


Tarina-palvelusta on moneksi

Palvelumallimme tarjoaa ratkaisun monenlaisiin tarpeisiin. Esimerkiksi pilottikumppanillemme Share Companylle tunnistimme yhteisen nimittäjän lukuisille yrityksille, jotka Share Companyn sateenvarjon alla toimivat. Ensiksikin, jotta asiakkaat hahmottaisivat kuinka nämä eri yritykset liittyvät toisiinsa ja toiseksi, jotta työntekijät voisivat kokea olevansa laajan ravintolaperheen tasavertaisia jäseniä.

Toinen pilottikumppanimme Muumimaailma taas kaipasi apua jo olemassa olevan, verrattoman tarinansa vahvistamiseksi työntekijäkokemuksessa. Tarjosimme perinteikkäälle työyhteisölle ulkopuolisen silmän ja vinkkejä muumeiksi elämiseen myös elämyspuiston kulisseissa.

Kehitystyön tuoksinassa tuli katsahdettua myös omien jalkojen juureen.


Muumimaailma

Merkitykselliset perusasiat ovat monesti hyvin yksinkertaisia, mutta lähelle näkeminen vaatii ulkopuolista silmää ja herättelyä: ulkopuolinen osaa esittää ne kriittiset ja itsestään selvätkin kysymykset.

Muumimaailmassa olemme kai tarinallisuuden asiantuntijoita, mutta halusin nähdä, olisiko asiassa sittenkin vielä avartavaa opittavaa. Tarinaprosessissa käymämme keskustelut yhtenäistivät ajatuksia ja työpajat toimivat myös johdon työkaluna strategian jalkautuksessa. Erityiskiitos minun eli johdon kanssa käydyistä välikeskusteluista, joilla varmistettiin, että suunta on oikea ja esiin nousevat halutut teemat.

Polun alku on nyt löydetty ja on aika syventää muumeiksi elämisen taitojamme. Pitääpä huolehtia, että kiireelliset askareet (esim. tiskivuori) eivät aja tärkeiden asioiden yli.

- Tomi Lohikoski, toimitusjohtaja, Muumimaailma 


Share Company

Lähdimme hakemaan helppoa tapaa kertoa yrityksestämme asiakkaille ja työntekijöille: keitä olemme ja mikä tekee meistä erityisiä? Aiemmin edes henkilökunnassamme moni ei ymmärtänyt, että lukuisat yrityksemme ovat kaikki samaa perhettä. Myös ulkoisessa viestinnässä oli haasteita: asiakkaat eivät hahmottaneet, miten eri yritykset liittyvät toisiinsa.

Yhteistyön tuloksena saimme selkeän ja oman näköisemme tarinan, johon olemme kaikki tyytyväisiä. Prosessissa koimme arvokkaaksi myös yhteisen ajan tärkeistä asioista keskustellen. Opin uutta yrityksestäni ja kollegoideni ajatuksista.

Lopputulos on siitä hyvä, että voimme joko kertoa Share Companyn tarinaa tai poimia siitä osia erilaisiin viestinnällisiin tarkoituksiin. Olemmekin jo hyödyntäneet tarinaa rekrytointi-ilmoituksista uutiskirjeisiin ja sosiaaliseen mediaan.

- Peter Walch & Share Company

Toggle Nav
Ostoskori