Olet E.Ahlströmin kotikokkien omassa verkkokaupassa! 

Rakenna tunnelma kuin ravintolassa. Tervetuloa!

K-Citymarket Länsikeskus

Kauppias Juha Jyllin johdolla KCM Länsikeskuksesta leivottiin Suomen maukkain ruokakauppa

Juha Jylli, kauppias jo kolmannessa polvessa, otti Turun KCM Länsikeskuksen haltuun keväällä 2020. Kun uusi kauppias pääsi vauhtiin, meni kaupassa kaikki remontin kautta uusiksi. Jylli on toiminnan mies ja pitää siitä, että kun hommia tehdään, ne tehdään kunnolla viimeistäkin yksityiskohtaa myöten.

Uudistus ei syntynyt käden käänteessä, vaan aikaa koko remonttiin meni lähes 15 kuukautta. Kauppiaan tukena projektin eri vaiheissa oli useita eri alojen ammattilaisyrityksiä. Ruokaisuuden, makujen ja ravintolakonseptoinnin asiantuntijana toimi Foody Allen Oy. E.Ahlströmin tunnelmataikurit auttoivat puolestaan ravintolasisustamisen, astioiden ja työvaatteiden valinnassa.

Lopputuloksena syntyi uusi maistuva ruokakauppa, jonka ruokaisana ja tuoksuvana sydämenä toimii oma ravintolamaailma ja kahvila. Ravintolamaailman yhteydessä sijaitsee myös kaupan oma panimo.


K-Citymarket Länsikeskuksen kauppias Juha Jylli henkilökuntineen laittoi kaupan ravintolamaailman uuteen uskoon yhteistyössä Foody Allenin ja E.Ahlströmin kanssa.

Haaste inspiroi ja motivoi

"Kun minulle tarjottiin Länsikeskuksen Citymarketia, näin siinä hienon mahdollisuuden. Olen ihminen, joka haluaa koko ajan kehittyä ja mennä eteenpäin, ja siihen Länsikeskus tarjosi minulle huiman mahdollisuuden. Näin silmissäni kaupan, joka sulkee sisälleen ruokaisia maanosia, kimmeltävää saaristoa, Varsinais-Suomalaista viljapeltoa sekä eksoottisia tuoksuja ja makuja", Juha Jylli kertoo.

Tämä onkin kaupassa toteutunut. Kauppa tarjoaa paitsi päivittäiset elintarvikkeet myös upean elämyksen ruoan ympärillä, joka päivä.

Grocerant-ilmiön etulinjassa, maku edellä

Isossa roolissa tuoksuvien ja maistuvien ruokaelämyksten tuottamisessa on kaupan sisälle syntynyt ruoka- ja ravintolamaailma Food Factory. Ruokaa valmistetaan joka päivä paikan päällä omassa keittiössä tuoreista ja laadukkaista raaka-aineista. Asiakas voi nauttia ruoan joko ravintolassa tai ottaa sen pakattuna mukaan ja ruokailla kaikessa rauhassa kotona.

"Halusin kauppaan lisää ruokaisaa ainutlaatuisuutta eli tietenkin oman ravintolan. Grocerant-ilmiö on maailmalla kasvanut jo isoksi ja sen halusin tulevan nyt myös Turkuun. Tässä työssä tarvitsin apua ja siihen löytyikin yhteistyökumppaniksi Foody Allen Oy", kauppias kertoo.

Foody Allen suunnitteli ja konseptoi KCM Länsikeskukseen 70-paikkaisen Restaurant 3:n. Ravintola tarjoilee joka päivä kolme erilaista maistuvaa lounasruokaa ja iltaisin napolilaista pizzaa, burgereita ja "loaded fries", joista luonnollisesti kaikista on tarjolla kolme herkullista vaihtoehtoa. Loppuviikosta tarjontaa täydentävät korealaiset bunit, jälleen kolmella eri täytevaihtoehdolla.

Ravintolatoimintaa tukee sen kyljessä toimiva kaupan oma panimo. Panimon oluet ovat luonnollisesti parhaat ruokajuomat ravintolan annoksille.

"Ravintolamaailma on saanut hyvän vastaanoton, varsinkin lounasasiakkaita käy vilkkaasti ja olemme saaneet hyvää palautetta. Iltatoiminta virkistyy varmasti kevään aikana, ruokatuote ainakin on todella tikissä", sanoo Jylli.

Kaupassa palvelee myös viihtyisä kahvila Coffee Corner, josta on suunniteltu miellyttävä ja rento pysähtymispaikka ostosten teon lomassa. Kahvila on tärkeä osa KCM Länsikeskuksen toimintaa ja asiakkaat odottivatkin kahvilan aukeamista malttamattomina.

"Kahvila on palvellut kaupassa jo edellisen kauppiaan aikana ja se on ollut asiakkaille tärkeä ajanvietto- ja kohtaamispaikka. Halusin nostaa kahvilan uudelle tasolle. Tuotteet ovat oikeasti mietittyjä ja valikoituja eikä tyylistä tai mausta tingitä", kauppias toteaa.


Kahvila on ollut KCM Länsikeskuksessa jo edellisen kauppiaan aikana ja se on aina ollut asiakkaille tärkeä ajanvietto- ja kohtaamispaikka.

Täydellinen tunnelma ravintolassa on monen tekijän summa

Ravintoloiden, kahvilan ja palvelutiskin kauttauksista, esillepanoastioista ja työntekijöiden vaatetuksesta on kauppiaan apuna ollut E.Ahlström.

"Astiat, aterimet, lasit ja esillepanoastiat tukevat ravintoloiden sekä kahvilan konseptia ja luovat oikeanlaista tunnelmaa. Luonnollisesti olemme myös halunneet valita henkilökunnalle työvaatteet, jotka ovat paitsi mukavat päällä, hyvännäköiset ja toimivat työnteossa, myös sellaiset, joissa työntekijät tuntevat olonsa itsevarmoiksi ja ammattilaisiksi."

E.Ahlströmin tiimi on ollut suurena apuna valitsemassa tuotteita uudistuneen modernin kaupan tunnelman ja värimaailmojen mukaisesti.

"Suunnittelu- ja tilausvaiheet etenevät huomattavasti sujuvammin, kun eri työvaiheissa on oikeat kumppanit. Oma aikani ei millään riitä kaikkeen. Olen erittäin tyytyväinen ravintolamaailmaamme ja siihe, että grocerant-trendi on nyt kiinnostava ja palveleva osa KCM Länsikeskuksen toimintaa. Nyt tämä kaikki vasta alkaa. Toivotan vaativatkin ruokakauppa- ja ravintola-asiakkaat lämpimästi tervetulleiksi kokemaan ja maistamaan uutta KCM Länsikeskusta", sanoo kauppias Jylli.

"Grocerant-ilmiö: Konsepti, jossa kauppa tarjoaa asiakkailleen mahdollisuuden ostaa valmista paikan päällä huolella valmistettua ruokaa annoksina mukaan tai nauttia herkullinen ateria ostosten teon yhteydessä kaupan sisällä olevassa ravintolamaailmassa, mahdollisesti viinilasillisen äärellä."


Palvelutiskin esillepanossa selkeä kyltitys on tärkeää.

Fresh up - Ravintolan kehittämisen palvelu

Fresh up on asiakaskokemuksen ja konseptien kirkastamisen palveluperhe, joka liekittää liiketoimintasi uusiin korkeuksiin. Yhdessä löydämme juuri sinulle sopivat ravintolan kehittämisen ratkaisut sisustuksesta astioihin ja ruokakonseptin kehittämisestä tarinankerrontaan.


www.kcmlankkari.fi

Teksti ja kuvat: Foody Allen Oy

Toggle Nav
Ostoskori